Александар Вучковски - сомелиер: Како македонските вина го освојуваат светот? ↓↓↓
Но (能, Nō, изведен од сино-јапонскиот збор за „вештина“ или „талент“) е главна форма на класична јапонска танц-драма што се изведува од XIV век. Развиена од Канами (Kan’ami) и неговиот син Зеами (Zenami), таа е најстарата голема театарска уметност што и денес редовно се изведува.
Иако термините „Но“ и „ноогаку“ (nōgaku) понекогаш се користат наизменично, ноогаку ги опфаќа и „Но“ и „кјооген“ (kyōgen). Традиционално, целосната програма за ногаку вклучува пет Но претстави ,со комични кјооген претстави измеѓу; скратена програма од две Но претстави со едно кјооген парче станала вообичаена форма денес. Опционално, претстава со окина (okina) може да биде претставена на самиот почеток на презентацијата на ноогаку.
Но често се заснова на приказни од традиционалната литература со натприродно претворање во човечка форма како херој кој раскажува приказна. Но интегрира маски, носии и разни реквизити во претстава заснована на танц, барајќи високо обучени актери и музичари. Емоциите првенствено се пренесуваат со стилизирани конвенционални гестови додека карактеристичните маски ги претставуваат улогите како духови, жени, деца и стари лица. Напишани на доцен средновековен јапонски јазик, текстот „живописно ги опишува обичните луѓе од дванаесетти до шеснаесетти век“. Имајќи посилен акцент на традицијата отколку на иновацијата, Но е крајно кодифициран и регулиран од системот на иемото (iemoto).
На видеото погледнете каков е процесот на изработка на една автентична „но“ маска која сама по себе е вистинско уметничко дело.
Повеќе за Но театарот тука.