Home Blog Page 4348

Живот „замрзнат“ во минатото: Живеат како нивните претци од среден век

Фотографот Алекс Робсјук посетил неколку села во романскиот округ Марамуреш, во Трансилванските Алпи. Во оваа зафрлена област сместени се стотина помали села, чии жители живеат со забавено темпо. Тие одбиваат да ги прифатат современата технологија и индустрија и во секојдневниот живот се служат со наједноставни средства.

10.3.Maramures2

10.3.Maramures3

10.3.Maramures4

Робсјук ги посети марамурешките села Барсана, Страмтура и Бреб, каде ги фотографираше локалните жители на кои, поради фактот дека имаат многу мал, речиси никаков допир со модерната технологија, необично и чудно им беше дури и самото фотографирање.

10.3.Maramures5

10.3.Maramures6

10.3.Maramures7

Тие своеволно се останати верни на традицијата која датира уште од нивните претци кои во средновековието ги основале овие заедници и села, па одбиваат да имаат било каква поврзаност со технолошкиот напредок и модерните технолошки средства.

10.3.Maramures8

10.3.Maramures9

10.3.Maramures10

„Портретите ги покажуваат луѓето во различни ситуации и на различни места, правејќи вообичаени работи: работат, слават, размислуваат, се надеваат – како и сите што правиме денес. Но, она што ги издвојува од модерните општества е фактот дека тие не се опкружени со современа технологија, па не се навикнати и да бидат фотографирани. Нивните изрази на лицата кои ги имаат на фотографиите се целосно природни, без никакво позирање, бидејќи не сакаат да се прикажат поразлични од она што навистина се. Нивните изрази на портретите ја прикажуваат комплексноста на една личност во нејзината едноставност“, вели Алекс.

10.3.Maramures11

10.3.Maramures12

10.3.Maramures13

10.3.Maramures14

10.3.Maramures15

10.3.Maramures16

10.3.Maramures17

10.3.Maramures18

10.3.Maramures19

Роза Луксембург – остар меч и жив пламен на револуцијата и женската борба

На 5 март, 1870 година, во Замошќ, Полска, е родена една од најголемите револуционерки на 20 век, Роза Луксембург. Било невозможно да се предвиди дека девојчето родено како петто дете во сиромашното полско-еврејско семејство ќе стане фигура која и денес е инспирација и мотивација за феминистките, комунистките, револуционерките и левичарките, но и нивните машки колеги, подеднакво.

Во период кога жените не само што немале никакви права, туку во присуство на машко друштво не им било дозволено ниту да проговорат без дозвола, навистина е неверојатна трансформацијата на сиромашната девојка со еврејско потекло (која уште во петтата година се соочила со траен инвалидитет) во млада жена која ќе застане на чело од работничкото движење во Германија и Полска. Нејзината енергија, храброст и големина најлесно можат да се истакнат преку историскиот факт дека живеела во период кога општеството било обременето со предрасуди кон сето она кое таа го правела. Роза Луксембург е една од првите жени која активно учествувала во политичко движење.

Бертам Волф за оваа истакната марксистичка теоретичарка, филозофка, економистка, активистка и пацифистка напиша:

„Физички, Роза не делуваше како трагична хероина или лидерка. Детската болест на колкот нејзиното тело го направила кревко, слабо и унакажано. Чекореше несмасно и нерамномерно. Но, кога говореше, она што луѓето го гледаа беа големите, изразити очи кои сјаеја од сочувство, блескаа од смеа, гореа од борбеност, искреа со иронија и гадење. Кога ќе имаше збор на конгресите и состаноците, делуваше како нејзината ситна градба да расте и да станува заповедничка. Нејзиниот глас беше топол, длабок и јасен, нејзиниот памет смртоносен, аргументите ѝ беа со широк опсег, повеќе насочени кон интелигенцијата отколку кон емоциите на слушателите“.

05.03.luxembrug1

И покрај дискриминацијата со која се соочуваше од најрана возраст поради еврејското потекло и инвалидитетот, Роза била најдобра ученичка во класот. Во женската гимназија која ја посетувала се истакнувала со остроумност и интелигенција, силно сочувство за страдањата на другите и сериозност. Со револуционерни активности почнала да се занимава кога како 16-годишна девојка се зачленила во револуционерната партија Пролетеријат.

Од тој момент револуцијата станува нејзин начин на живот. Отворено го критикува царскиот режим во Полска, поради што после матурата била принудена да емигрира во Швајцарија со за да избегне притвор во својата татковина. Во Цирих студира природни науки и економија на еден од ретките универзитети на кој тоа им било дозволено на жените. Докторира во време кога малку жени можеле да се стекнат со академско образование. Во Цирих се запознава со цела плејада левичари и интелектуалци со кои подоцна ќе одиграат важна улога во европското работничко движење.

Активизмот на Роза Луксембург е поврзан со развојот на меѓународното работничко движење и борбата помеѓу различните тенденции во тоа движење и нивниот распад. Таа беше една од ретките кои со страст и без отстапка ја следеа Марксовата „критика на постоечката состојба“. Притоа не запираше само на критиката на постоечкиот капиталистички систем и либералното граѓанско општество, туку имаше храброст и отворено да ги критикува своите партиски колеги и идеолошки истомисленици.

Она што кај Роза Луксембург беше навистина револуционерно е тоа што таа не само што беше политички рамноправна со мажите, туку тоа што аргументирано ги побиваше нивните политички теории во време кога за жените ширум Европа беше незамисливо да им приговараат на мажите и за многу побанални прашања од оние за политичкиот поредок.

Меѓу другото, цел на нејзината економско-политичка критика е најде и цела Втора Интернационала, на чело со Англија, со која не се согласуваше во однос на прашањето за националното самоопределување на Полска. Нејзиниот став бил дека пролетеријатот од Русија и Полска мора да се здружи во борба против царштината.

Се осуди да го критикува и самиот Ленин и неговата аграрна реформа. Се противеше на социјалдемократскиот ревизионизам, бидејќи сметаше дека работничките права можат да се изборат единствено со револуционерни методи. Жестоко се противеше на Првата светска војна. Додека цел свет го губеше разумот во крвавите походи, таа и понатаму повикуваше на начелата за братство, единство и слобода на сите луѓе.

Евгениј Левин, близок соработник на Луксембург, неа ја опишува како „жена со супериорен ум кој го плаши“. Токму поради нејзината супериорност низа „супериорни“ мажи толку стравувале од неа што Роза неретко тој нивен страв го плаќала со сопствената слобода. Повеќе пати е мачена и затворана, со цел да ѝ биде скратена можноста за контакт со надворешниот свет.

05.03.luxembrug2

После излегувањето од затвор во 1919 година учествува во основањето на марксистичка револуционерна група од која подоцна настанува Комунистичката партија на Германија. На почетокот од првиот месец од 1919 година новоформираната Комунистичка партија на чело со Роза повикува на масовни демонстрации во Берлин. И покрај прогонот, мачењето, заплашувањето, растечкиот број на непријатели и годините поминати зад решетки, Луксембург не отстапува од своето начело „Социјализам или варваризам“. Револуцијата е задушена од страна на монархистичката армија и десничарските паравоени формации. Милиони работници беа мачени и брутално убивани.

Роза Луксембург беше уапсена на 15 јануари во Берлин, каде после насилно испрашување е погубена. Телото на најголемата револуционерка на 20 век е фрлено во каналот од реката Шпре, откако со тап предмет ѝ е здробен черепот. Убиена е од страна на нејзиниот сопствен ученик, претседателот на социјалдемократската влада, Фридрих Еберт.

Клара Цеткин пишува:

„Да ја доживееш револуцијата, да се бориш – тоа беше нејзината најголема среќа. Со моќта на нејзината волја, несебичност и приврзаност го ангажираше целото нејзино битие и сето она кое што може да му го понуди на социјализмот. Се жртвуваше со причина, не само со својата смрт, туку и со секојдневната работа и борба. Беше остар меч и жив пламен на револуцијата“.

Извор: akindin.com

Ем модерна куќа, ем на остров – за целосно уживање

Студиото „Дениел Маршал Архитектс“ дизјанираше куќа со модерен ентериер на островот Вајхеке, кој се наоѓа во заливот Вајкопуа на 11 километри од новозеландскиот град Окленд.

6.3.waikopua1

Куќата наречена „Вајкопуа Хаус“ е изградена врз основа на моделот на групно семејно кампување, кој обебзедува повеќе функционални простории и нејзино целосно интегрирање во прекрасното природно опкружување.

6.3.waikopua2

Вилата има големи панорамски прозорци од подот до таванот, што овозможува влез на природна светлина и водено визуелно поврзување на ентериерот со опкружувањето.

6.3.waikopua3

Ѕидовите се изградени од камен кој потекнува од околината, а дрвените елементи во куќата се премачкани со црна боја со што на градбата и е даден современ тренд.

6.3.waikopua4

На овој начин е креиран еден модерен дом со перфектно уреден тревник, преку кој куќата се отвора кон морската шир.

6.3.waikopua5

6.3.waikopua6

6.3.waikopua7

Модерен и атрактивен дизајн за викенд уживање на италијанските Алпи

На падините на италијанските Алпи, во близина на преминот Пасо дел Каваљо во провинцијата Бреша, е изградена викендичката „Алпс Вила“.

3.3.alps-house-carmillo-botticini1

3.3.alps-house-carmillo-botticini2

Големите панорамски прозорци со рамки од дрво и бакар на куќата пружаат преубав поглед кон долината од едната и кон врвовите на Алпите од другата страна. Вилата е дело на италијанскито архитект Ботичини, кој се обидел да направи идеален баланс меѓу хармонијата и тензиите кои постојат меѓу самата градба и околниот предел.

3.3.alps-house-carmillo-botticini3

3.3.alps-house-carmillo-botticini4

Куќата делумно вградена во ридот со што се создава илузија дека таа е дел од него. Таа делува како да е во примарен однос со пејсажот, без дополнителни вештачки елементи. Панелите од брановит бакар и обработено дрво, дополнително придонесуваат за подобра интеграција на вилата во нејзиното опкружување.

3.3.alps-house-carmillo-botticini5

3.3.alps-house-carmillo-botticini6

Пат од текстурни метални скалила води до стрмниот асфалтен пат, кој минува крај имотот на кој се наоѓа векендичката. На почетокт на скалилата крај патот има затворена структура изработена од оксидирано железо и дрво, која наликува на порта.

3.3.alps-house-carmillo-botticini7

3.3.alps-house-carmillo-botticini8

Стаклениот влез на вилата на другиот крај на скалилата е заштитен со големи прозорци и тераса, која изгледа како да виси пред градбата.

3.3.alps-house-carmillo-botticini9

3.3.alps-house-carmillo-botticini10

Ентериерот на куќата е поделен на три секции, кои претставуваат засебни целини. Во првата секција се сместени дневниот престој и трепезаријата, во втората кујната и ходникот, а во третата има три спални соби со бањи.

Продавницата му работи 24/7, а нема ниту еден вработен

Продавница во шведскиот град Викен работи 24 часа дневно, а во неа нема ниту еден вработен, вклучително и на каса, бидејќи и неа ја нема. Како? Читајте надолу.

Возејќи се среде ноќ по улиците од гратчето Викен и барајќи продавница во која ќе може да купи храна за своето расплакано бебе (бидејќи единствената тегличка со храна која ја имале за таа вечер им паднала на под и се скршила), IT експертот Роберт Илијасон дошол на интересна, прогресивна и револуционерна идеја – отворање на маркет во кој ќе се продаваат најосновните намирници и продукти, а кој ќе работи 24 часа дневно и во кој ќе нема продавачи, касиерки и сличен персонал. Всушност, ќе нема никаков човечки персонал.

Во неговиот роден град, како и во сите други помали градови ширум светот, малите колонијали ги затворија своите врати при налетот на големите маркети и трговски центри, па жителите своите основни намирници кои си ги купуваа во маалските продавници, сега се принудени да ги набавуваат одејќи со автомобил до големите маркети.

Woman using her Mobile Phone, Night Light Background
Woman using her Mobile Phone, Night Light Background

Благодарение на неговата прогресивна идеја, во Викен за тоа веќе нема потреба, бидејќи од минатиот месец неговиот дуќан е достапен за сите жители, 24/7, а притоа Роберт нема никакви трошоци за вработени во истиот. Имено, во продавницата можат да влезат само луѓе кои претходно ја имаат симнато апликацијата од истата, а во која мора да ги внесат своите основни лични податоци како и бројот на нивната платежна картичка. Купените намирници не се наплаќаат на каса, туку преку мобилна трансакција, при која корисниците на апликацијата ги скенираат производите со апликацијата и на крајот од месецот добиваат сметка која треба да ја платат. Единствена човечка интервенција во оваа продавница е моментот кога треба да се наполнат полиците со производи, кога ќе се потрошат претходните залихи. А сето тоа Роберт го прави сам, бидејќи нема потреба од помош.

Прашањето за безбедноста

Секако, нормално е да се постави ова прашање. Работите во тој поглед стојат вака. Во случај вратата од продавницата да стои отворена повеќе од осум секунди или во случај на провала и кражба, Роберт автоматски добива предупредувачка СМС порака, а бидејќи живее во непосредна близина, може одма да тркне да види за што станува збор, или по потреба да повика полиција.

1.3.market-svedska2

Илијасон верува дека неговиот дуќан нема да биде нешто многу привлечен за разбојници, бидејќи освен што во него нема пари во кеш, монтирани се и безбедносни камери за снимање на продавницата, а не се продаваат ниту лекарства, цигари и алкохол (кои би биле мотив за грабеж), туку само основни и секојдневни продукти како леб, млеко, храна за бебиња, пелени и слично.

Како најголем проблем Роберт го гледа повозрасното население кое може да има проблеми со користење на смартфон технологијата, поради што размислува за вработување на еден човек кој во продавницата ќе минува неколку часа дневно, за да им помогне на повозрасните жители при користење на апликацијата и купување преку телефон.

Во првите два месеци Роберт немаше проблеми со управувањето на продавницата, а во изјава за Associated Press рече дека планира слични продавници да отвори и во другите помали градови и села, бидејќи смета дека на тоа никој претходно не се сетил.

Кој е за ноќевање во познатата „спална соба“ од Ван Гог од славната слика?

Галерија во Чикаго дојде до сосема необична идеја на љубителите на уметноста да го доближи творештвото на познатиот сликар Винсент Ван Гог.

22.2.Van_Gogh's_Bedroom_in_Arles

Пред премиерно излагање на трите верзии на познатата слика на која Ван Гог ја насликал својата спална соба во Арле во јужна Франција, галеријата во Чигако им понуди на заинтересираните ноќевање токму во таква соба.

22.2.Van_Gogh's_Bedroom_in_Arles1

Оваа слика Ван Гог ја насликал откако си го отсекол увото.

22.2.Van_Gogh's_Bedroom_in_Arles2

22.2.Van_Gogh's_Bedroom_in_Arles3

Една група уметници направи реплика на собата на Ван Гог, а Арт Институтот во Чикаго нуди можност за ноќевање во таа соба по пат на сервис за изнајмување на недвижности Аирбнб.

22.2.Van_Gogh's_Bedroom_in_Arles4

22.2.Van_Gogh's_Bedroom_in_Arles5

– Во оваа соба ќе се чувствувате како да живеете во сликата,  пишува во огласот.

22.2.Van_Gogh's_Bedroom_in_Arles6

Почина „последниот“ голем писател – си замина великанот Умберто Еко

Славниот италијански писател и филозоф Умберто Еко, најпознат по неговиот роман „Името на розата“, почина на 84-годишна возраст.

Неговото семејство извести дека починал во петок во својот дом, без да наведе какви било детали.

Во „Името на розата“, романот со кој стекна светска слава и според кој е снимен истоимениот филм, се зборува за монах кој ја истражува серијата убиства кои се врзани за една манастирска библиотека.

Неговите романи често вклучуваат стварни историски личности и текстови.

„Нишалото на Фуко“, вториот роман на Еко, исто така е продаден во огромен број примероци. Во него, еден невработен издавач одлучува на шега да спои различни теории на заговор од историјата.

Во текот на 1960-тите се занимаваше со естетика и се истакнуваше како еден од најзначајните претставници на авангардата во италијанската култура. Припаѓаше на книжевното движење Група 63.

Беше основач на книжевните списанија Il Marcatre и Il Quindici. Во своите истражувања се занимаваше со проучување на средствата за масовно информирање во рамки на семиологијата и естетиката со примена на структуралистичкиот метод.

Естетиката на телевизиското искуство, естетската структура на директното пренесување, анализата на поетскиот јазик, отвореноста и теоријата на информации, се само дел од темите со кои се занимаваше. Пет години работеше како уредник во редакцијата за култура во RAI, од 1954 до 1959.

Внимателно ја следеше и луцидно ја анализираше современата култура, комуникациите, универзумот на информации и информациионата естетика. Покрај општата семиологија, се занимаваше со семиологија на визуелните пораки, семиологија на архитектурата, епистемологија на структуралните модели и семиолошката граница. Во рамки на херменевтиката и теоријата на книжевност, се занимаваше со семиологија на текстот, толкување на метафорите, проблемот на фалсификување и границите на толкувањето.

Од 1971 беше редовен професор по естетика на визуелни комуникации и семиологија на универзитите во Торино, Милано, Фиренца, Универзитетот Колумбија во Њујорк, Јеил и професор-гостин на многу факултети.

„Оклопна“ куќа среде швајцарските Алпи – дознајте ја нејзината приказна

Куќата се наоѓа во Медеглиа, Швајцарија и е креирана за да одговара на кодексот на локалните градби, според кои секоја куќа има темно сиви и остри покриви за полесно да се интегрираат во пејзажот.

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope1

Целата куќа е дизајнирана со темно сива фасада, од камени порцелански плочки. Четвртиот носечки ѕид е свртен кон југ и е покриен со стакло.

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope2

Фасадата на јужната страна е дизајнирана со празнина која во себе содржи отворена и накосена тераса.

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope3

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope4

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope6

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope7

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope8

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope9

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope10

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope11

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope12

19.2.Montebar-Villa-in-Swiss-Alps-on-slope13

Природни убавини, скапи часовници, вкусни чоколада – Швајцарија е раскошна

Мартина Бисаз секој викенд патува низ Швајцарија и со фото апаратот ги бележи сите убавини на оваа земја. Своите фотографии таа ги објавува на Инстаграм.

18.2.switzerland-pictures1

18.2.switzerland-pictures5

18.2.switzerland-pictures7

Која е првата асоцијација што ја имате кога ќе се спомене Швајцарија? Швајцарското сирење, чоколадото, швајцарските часовници?

18.2.switzerland-pictures10

18.2.switzerland-pictures2

Швајцарија е многу стабилна и економски силна земја, позната како симбол на „совршенства“, складот, хармонијата и уреденоста на државата. На пример, во случај во оваа земја во текот на ноќта да падне обилен снег, жителите можат да очекуваат тој да биде исчистен веќе до осум часот утрината.

18.2.switzerland-pictures6

18.2.switzerland-pictures8

Или пак. автомобилите во Швајцарија секогаш изгледаат како нови, а причината се казните кои им се закануваат на возачите доколку во што пократок рок не го поправат својот автомобил, па макар станувало збор и за обична гребнатинка.

18.2.switzerland-pictures9

18.2.switzerland-pictures3

Што се иднесува до јавниотг превоз, во Швајцарија патникот со еден билет може да мине низ цела земја со различни возила – автобус, воз, брод, жичарница.

18.2.switzerland-pictures4

А кога станува збор за природните убавини, Швајцарија и тука има коњ за трка.

ЕХО патува: Фестивалот на планински филмови „Ехо“ денес во Прилеп

Како и минатата година, така и оваа, со селекција од својата програма, Планинскиот Филмски Фестивал „Ехо“ ќе се дружи со вљубениците во планините и планинските спортови во неколку градови во Македонија.

Започнуваме со Прилеп!
Во соработка со Општина Прилеп, на 17ти февруари (Среда), со почеток во 18 часот во киното „Мис Стон“ во Центар за култура „Марко Цепенков“, ќе бидат прикажани следните филмови:

18:00 МАЛИТЕ НЕШТА – САД, 2014, Дарси Турен, 47’

18:47 ПРВА МАКЕДОНСКА ТРАНСВЕРЗАЛА – Македонија, 2015, Горан Вучиќ/Кирил Шентевски, 38’

19:25 ОПЕРАЦИЈА МОФАТ – Англија, 2015, Џен Рендал/Клер Џејн Картер, 24’

ПАУЗА

20:05 Аматерско видео од Конкурс за Најдобро аматерско видео

20:10 СЛОБОДА НА 2 ТРКАЛА – Македонија, 2015, Игор Д. Јовановски, 18’

20:28 МЕТАНОЈА – САД, 2014, Џим Ајкман, 80’ (добитникот на главната награда на ЕХО фестивалот 2015’та)