Александар Вучковски - сомелиер: Како македонските вина го освојуваат светот? ↓↓↓
„Да претпоставиме да ви нудам милион долари за една ноќ со вашата сопругата“ – оваа филмска реплика беше стожерна премиса која засекогаш го врежа во сеќавањето на филмофилите славниот холивудски хит „Непристоен предлог“.
Деми Мур и Вуди Харелсон глумеа љубовен пар – Дајана и Дејвид – кои се соочуваат со финансиски проблеми кога се појавува милијардерот Џон Гејџ (Роберт Редфорд).
Контроверзниот филм беше означен како сексистички бидејќи ликот на актерката се користеше како предмет на сексуална размена.
Можеби очекувајќи го бесот што ќе следи, режисерот Адријан Лин дури во филмот вклучи сцена од жена која ја чита феминистичката книга на авторката Сузан Фалуди „Backlash“.
За сценаристката Ејми Холден Џонс, ова претставуваше голема пресвртница во нејзината кариера, но не се одвиваше сè така лесно, како што објасни таа за Њујорк пост.
– Беше тоа неверојатно сексистичка ера, сè што требаше да направам е да не се налутам поради тоа што донесоа други сценаристи, не направив никакви проблеми, бидејќи ако имав, ќе ме отпуштат, започнува 67- годишната Џонс.
– Сексистички е да се каже дека не може да се прикаже жена на екранот како прави нешто морално двосмислено. Барав приказна преку која сакав да напишам зошто некои врски траат, а некои не. Имав своја теорија, а тоа беше способноста да простувам. Концептот на сценариото беше, како може бракот да продолжи по афера? Не постои двојка на овој свет каде што не се случува нешто страшно што изгледа непростливо, вели Џонс, чие оригинално сценарио се разликува од последното.
– Во оригиналното сценарио Дијана всушност не го прави тоа. Зборуваше повеќе за доверба. Тоа што се случило е дека мажот платил милион долари, но таа не спиела со него. Тој платил за да го натера нејзиниот сопруг да верува дека го изневерила, а потоа бракот се распаднал поради недоверба. Директорите го прочитаа, се вратија и ми рекоа: „Не, таа мора да спие со него“, вели Џонс, која имала идеја Дијана да ги остави двајцата мажи на крајот од филмот.
– Мислев дека требаше да ги остави. Го спомнав неколку пати, вклучително и кога филмот доби зелено светло. И тие се смееја на тоа, никој не сакаше да размислува за тоа. Исто така, Роберт Редфорд инсистираше неговиот лик да биде посимпатичен. Во моето оригинално сценарио Дијана му вели дека не може да купи љубов и го остава, но тој го промени тоа бидејќи очигледно Роберт Редфорд не можеше да се остави“, објаснува сценаристката.
По една сцена во Лас Вегас, непознат статист се проби во идна филмска ѕвезда.
– На масата за коцкање, статист разговараше со Вуди Харелсон, тој импровизираше велејќи му: „Мислиш ли дека некогаш ќе се врати кај тебе откако ќе оди да се коцка за Џон Гејџ?“ Тоа беше Били Боб Торнтон, открива Џонс.
Дијана всушност не беше толку пасивна како што тврдеа некои критичари, верува таа.
– Ако погледнете внимателно, Гејџ постојано бара дозвола од Дејвид за неговата сопруга. А она што Дејвид постојано го кажува е: „Ќе мора да ја прашаш Дијана. Тоа е нејзина одлука“. Еве ја клучната сцена каде што Гејџ вели: „Што би рекол ако ти понудам милион долари за една ноќ со жена ти?“ Таа скока и вели: „Тој би рекол – оди во пеколот“. Така таа ја контролира таа сцена, објаснува Џонс.
– Филмот предизвика контроверзии по објавувањето, бидејќи, знаете, како можев да напишам вакво нешто? Филм за жена која ја поминала ноќта со маж од милион долари. Идејата дека жената никогаш не треба да биде во искушение или треба да биде толку чиста што не можете да снимате филм за тоа – мислам, оди гледај француски филмови! Јас сум голема феминистка, но дел од феминизмот за мене е тоа што жените не можат да бидат прикажани како визии за совршенство на екранот, туку како цели човечки суштества со избор“, тврди Џонс.
– Очајно се борев да успеам во индустријата во која доминираат мажи. Сите филмови се режирани од мажи, огромното мнозинство сценаристи се мажи, а добивате филм што е контролиран од сите овие мажи – вклучувајќи ја машката ѕвезда и режисерот. И тогаш ме распнаа мене, жената сценарист. Сметам дека е антифеминистичко с**ње, заклучува Џонс.
Дваесет години по премиерата на филмот, режисерот во интервју за Entertainment Weekly откри дека филмот бил инспириран од вистински настан. Како што објаснил, еден човек ѝ понудил на актерката Џоан Колинс 1 милион фунти за една ноќ со него, но таа го одбила.