Александар Вучковски - сомелиер: Како македонските вина го освојуваат светот? ↓↓↓
Има прекрасен тен и фризура, армија од речиси 2 милиони следбеници на Инстаграм, а на многу етаблирани дизајнерски имиња веќе им запна за око.
Се појави во кампањата за Prada и Balenciaga, ја интервјуираше Vogue, а Time ја прогласи за една од 25. највлијателни „луѓе“ на интернет.
Се вика Микела Соуса, има 19 години, а ако ви изгледа малку нереално – во право сте. Микела не е реална девојка. Таа е аватар, компјутерски создаден 3D лик кој дефинитивно ќе го смени концептот за фамозното Инстаграм „инфлуенсерство“ и целокупниот концепт за маркетинг и рекламирање. Иако сè на неа е вештачки создадено, нејзината моментална „пазарна вредност“ се проценува на над 100 милиони фунти, бидејќи е совршен „рекламен простор“.
View this post on Instagram
Облеката која ја носи, мобилниот телефон кој го има и препаратите кои ги користи за да го одржува совршениот тен или фризурата – сето тоа е реално и стварно. Само таа не е.
Таа е следниот чекор во светот на „инфлуенсерската“ индустрија и додека некои ова го сметаат за бизарно и вознемирувачко, на други едноставно не им е гајле што Микела не е реална личност. Особено не на нејзините милионски обожаватели.
„Искрено, обожавам сè што е на неа. Ако се прашувам јас, воопшто не ми е гајле дали е стварна или не. Ми се допаѓа нејзиниот стил, мислам дека е храбра, има одлична фризура и од неа можеме многу да научиме“, вели 23-годишната Џез Вилијамс, која Микела ја следи од нејзиниот сам почеток.
А ја обожаваат и огласувачите на реклами, бидејќи сè на неа е совршено. Изгледа префектно, никогаш нема лош ден, млада е и младите ја сакаат, тешко е да се одреди нејзината раса, а во морето еднолични „инфлуенсерки“ таа навистина е посебна и уникатна. И најважно, никогаш нема да предизвика скандал или да го загрози брендот кој го рекламира и засекогаш ќе има 19 години.
View this post on Instagram
Микела прв пат се појави во 2016 година и многумина од прва веруваа дека е стварна личност. Се восхитуваа на нејзиниот необичен изглед кој го припишуваа на шминката, а нејзините креатори едноставно уживаа да ги држат обожавателите на Микела во неизвесност.
Но, вистината излезе на виделина. Микела призна дека не е човечко суштество, но нејзините креатори и понатаму го одржуваат нејзиниот имиџ на андроид кој има развиено сопствени мисли и чувства. Се појавува на различни случувања, ја поддржува LGBT заедницата и движењето Black Lives Matter, има реални и стварни популарни обожаватели (Викторија Бекам, Парис Хилтон и продуцентот Марк Ронсон), а се занимава и со музика. Нејзиниот прв сингл е „Hate Me“ и има над 4 милиони „стримови“ на Spotify.
Кој ја има создадено?
Микела е производ на Силиконската долина, поточно на „старт-ап“ компанијата Brud која е иницирана од 27-годишната бивша диџејка Сара ДеКу и 33-годишниот продуцент Тревор МекФедрис. Малку е тешко да се открие како ја создале, бидејќи тие не одговараат на барањата и понудите за интервјуа, но очигледно овој проект одлично им оди.
Сара Живее во Фрогтаун, луксузен дел од Лос Анџелес, а Тревор е сопственик на речиси 2 милиони вреден бунгалов во Лос Фелис, исто така Лос Анџелес.
И додека Микела е одличен бизнис потег за Сара и Тревор, многумина се прашуваат колку е ова добро за младите обожаватели кои не би требало да бараат лични идоли и примери во нереални личности.
Од една страна, овој став на критичарите би можел да наиде на одобрување кај пошироката јавност, бидејќи на младите луѓе им требаат примери и идоли кои промовираат достижни стандарди за убавина, а вештачки створените ликови дефинитивно не се такви. Од друга страна, реално е да се запрашаме колку навистина се достижни стандардите кои веќе им се промовираат и наметнуваат на младите од страна на реалните „инфлуенсери/ки“?
Тоа не значи дека една лоша работа ја оправдува другата, но младите ионака примери и идоли бараат во филмските ликови или славните фаци кои создале лажен имиџ. Или со други зборови кажано – во морето лаги, Микела е само уште една таква. Но, многу поискрена.
Овие дилеми очигледно не им се проблем на рекламни клиенти како Ugg и Samsung, кои Микела веќе ја имаат ангажирано во своите маркетинг кампањи. А списанието Dazed ја ангажираше како колумнистка поради нејзината музичка кариера и активистичките ангажмани.
Микела има и конкуренција – виртуелниот супермодел Шуду. Нејзиниот творец Камерон-Џејмс Вилсон соработуваше со модната куќа Balmain и создаде армија виртуелни супермодели кои ги рекламираат нивните алишта. Секако, на вистинските манекенки тоа воопшто не им се допадна.
Brud има создадено уште два лика – Bermuda (виртуелна плавуша) и Blawko (машки модел кого го нарекуваат „помлад роботски секс симбол“).
Колку реалното е – „реално“?
Што и да мислат за „новата генерација инфлуенсери“, факт е дека оние кои плаќаат за реклами ги обожаваат бидејќи имаат целосна контрола над нив (или барем така е засега, оти нели, сепак некој реален стои зад секој нереален Инстаграм лик). Други не се согласуваат со тоа, а еден од нив е психологот Мајкл Бери. Тој во виртуелните „инфлуенсери“ гледа огромен проблем.
„Поставува нереални и недостижни идеали за младите луѓе. Ќе видите совршени слики и мислите дека тоа е нешто кон кое треба да стремите, но што и да направат младите, нивниот обид ќе биде осуден на пропаст. Мислам дека тоа е загрижувачки, бидејќи не знаеме кој стои зад таквите лажни модели. Би ги советувал родителите да не дозволуваат нивните деца да ги следат виртуелните инфлуенсери“, објаснува Бери.
View this post on Instagram
Но, кога станува збор за реалност, реални ликови и нивното влијание – ред е да се запрашаме колку е „почовечки“ нивниот пристап за изглед на социјалните мрежи кој е резултат на многу шминка, Фотошоп, корекции со разни апликации, филтрирано секојдневие, чија цел е да создадат совршена (и нереална) слика за нивните животи. А кога на тоа ќе се додадат пораките кои ги испраќаат со тоа – добиваме едно големо „продавање магла и ветар“. За жал, виртуелните „инфлуенсери/ки“ испаѓа дека не се ништо помалку „лажни“ од оние реалните.